Laatste dag Ohrid en Rit naar Skopje - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Jochem Sanne - WaarBenJij.nu Laatste dag Ohrid en Rit naar Skopje - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Jochem Sanne - WaarBenJij.nu

Laatste dag Ohrid en Rit naar Skopje

Blijf op de hoogte en volg Jochem

05 Augustus 2013 | Macedonië, Ohrid

Dit is een verslagje van de afgelopen twee dagen. Het was twee keer zo laat geworden dat we maar besloten hebben om twee dagen in één verslag te zetten. Dit komt ook wel goed uit want over gisteren is niet zo heel veel te vertellen.

Zoals we al in ons eerdere verslag hadden vermeld, waren we naar een erg leuk feestje geweest aan het strand wat ook erg laat geworden was. Van te voren hadden we al besloten dat wanneer het zo laat zou worden, wij de volgende dag niet zo veel zouden gaan doen. Daar hebben we ons aan gehouden. We lagen rond 05:00 uur in bed en omstreeks 12:00 uur werden we beiden wakker. Het was te merken dat we een leuk feestje hadden gehad.

We hebben in bed wat restjes gegeten wat we nog in de kamer hadden liggen en zijn vervolgens bij het zwembad gaan liggen tot een uurtje of 19:00 uur. Ik ben alleen even weggeweest om wat fruit te halen op de bazaar. Wat een geweldige plek is dat. Voor nog geen euro kan je daar een kilo verse druiven, nectarines, watermeloenen, etc, etc, halen. Vers fruit kost hier echt helemaal niets.

Rond 20:00 uur zijn we de stad in gegaan om wat te eten. We zijn weer bij hetzelfde restaurant gaan eten omdat dat gewoon het beste restaurant van Ohrid is. Het eten was dan ook weer heerlijk. Na het eten zijn we het enige gaan doen wat we wel op de planning hadden staan, namelijk in het donker een boottocht doen over het meer.
We hadden een mooie plek op bet voordek van het schip en hadden een prachtig uitzicht over de "skyline" van Ohrid en alle andere plaatsjes om het meer. Het was zo helder dat je zelfs de Albanese plaats Pogradec kon zien aan de andere kant van het meer. Het had echt iets heel magisch om al die lichtjes om ons heen te zien plus een heldere sterrenhemel.

We vaarden ook nog langs de plek waar het feest van de dag ervoor was. Er was nu weer een feestje aan de gang alleen het zag er een stuk rustiger uit dan toen wij er waren.

Na ongeveer een uur zat de boottocht erop. Omdat de vorige dag zo laat was geworden, besloten we direct terug te gaan naar het hotel. Aldaar bleek de eigenaar buiten te zitten met een ander Nederlands stel waar we al eerder een avond gezellig mee gekletst hadden. Zij boden ons een glas wijn aan en uit beleefdheid besloten we één glaasje mee te drinken. Hier bleef het niet bij en tot onze grote schrik was het plotseling 03:15 uur!! Weer veel later dan we hadden gepland. De volgende dag moesten we naar Skopje rijden dus we waren er niet zo blij mee dat het zo laat was.

Om 09:15 uur ging de wekker en hebben we onze koffers gepakt. Rond 11:00 uur vertrokken we richting Skopje. We wilden niet de snelste route nemen maar de mooiste. Deze route ging voor een groot gedeelte door het Nationale Park Mavrovo. Dit was een erg mooie route door de bergen en voor een groot gedeelte langs meren en een rivier. Dit zorgde echt voor een prachtig uitzicht. Het was alleen wel een vermoeiende rit door het slechte wegdek en de onoverzichtelijke bochten. Er was geen momentje rust tijdens het rijden en zeker met ook nog de Macedonische mede-weggebruikers die het er ook niet makkelijker op maakte.
Onderweg zijn we nog gestopt bij een schattig restaurantje in de "middle of nowhere" waar we ook weer bijna voor niets onze buik rond konden eten.

Rond 17:00 uur kwamen we aan in Skopje waar we nu wel de weg kenden en in één keer de sleutel konden ophalen en naar ons hotel rijden. Ook al ging dat niet helemaal lekker omdat de politie een aantal wegen had afgesloten. Op de TV zagen we dat dit iets te maken had met omgezaagde bomen maar het werd niet helemaal duidelijk waarom. In ieder geval zijn we heelhuids bij ons appartement aangekomen. We hebben onze koffers niet uitgepakt en zijn gaan eten in de stad. Helaas was de service een stuk slechter dan de vorige keer dat we er waren. De serveersters vonden het belangrijker om te kletsen met vriendinnen dan klanten te helpen.

Morgen gaan we ons lekker laten verwennen in een Spa om overmorgen totaal ontspannen naar huis te vliegen. Het zit er nu helaas echt bijna op.

Groetjes Sanne en Jochem.

• 05 Augustus 2013 - 18:00

Louise:

Klinkt allemaal erg leuk en ja dan vergeet je de tijd maar morgen kunnen jullie je heerlijk laten verwennen en relaxed op reis gaan. Probeer het vakantiegevoel ook thuis nog vast te houden, heb genoten van jullie verhalen. Foto's kijken doe ik thuis wel. Safe trip home en tot vrijdag. Louise