Ohrid dag 1 - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Jochem Sanne - WaarBenJij.nu Ohrid dag 1 - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Jochem Sanne - WaarBenJij.nu

Ohrid dag 1

Blijf op de hoogte en volg Jochem

27 Juli 2013 | Macedonië, Ohrid

Met gemengde gevoelens vertrokken we vandaag uit Trnovo het plaatsje naast Bitola waar we zaten. We hadden eigenlijk wel alles gezien en gedaan wat we konden, maar het was allemaal zo leuk. En bij het ontbijt was opeens de dochter van de eigenaar gekomen en zij kon veel vertellen en ook in het Engels. We hadden graag wat meer willen horen.

Maar ja het plan was Ohrid en we hadden ook wel zin in een zwembad en een groot meer. De weg naar Ohrid (zo'n 70km) ging over een bochtige bergweg. We genoten van het uitzicht, vooral langs de bergen waar we geweest waren. We moesten wel goed op de weg blijven letten, want ook op deze weg waren er weer mensen die haast hadden en op onmogelijke plekken onmogelijke dingen besloten te doen. Maar ja ik snap het ook wel, als er op een 80km weg een vrachtauto vol met hooi zo'n 45km per uur rijdt, dat je dan de behoefte hebt om in te halen.

In het hotel in Ohrid aangekomen werden we hartelijk verwelkomd door de mensen. Er bleek nog een ander Nederlands stel (+baby) te logeren hier. de eigenaar nam uitgebreid de tijd om te vertellen over de stad. Waar je wel moet eten en waar niet. En over de excursies die we willen gaan doen. De wijnexcursie die we bedacht hadden kost zo'n 168 euro.... Nou voor dat geld laten we wel een paar dozen overvliegen dan bepalen we zelf wel welke het lekkerst is.

De kamer is niet groot, maar er staat een giga groot bed in en er is een klein koelkastje. Op onze verdieping is ook nog een grote keuken, dus we kunnen best een avondje pasta maken haha. De televisie heeft FOXcrime en dat vindt Jochem fijn, omdat het vervolg van Criminal Minds maandag op tv is.

We zijn even het stadje in gegaan en waren eigenlijk een beetje teleurgesteld. We hebben Macedonië tot nu toe ontdekt als een gastvrij en rustig land. Maar nu zijn we in het Salou van Macedonië aangekomen. Veel veel te jonge "kinderen" die zonder ouders op stap zijn. Veel Nederlanders (die zo lekker kunnen zeuren) veel oude mensen en veel mensen die te weinig kleding dragen voor hun postuur. Ongure transacties in achteraf steegjes.

Het dorpje en de omgeving zelf zijn wel mooi. Het meer is echt sprookjesachtig. We willen zeker een boottochtje gaan maken (€10 met Nederlandssprekende kapitein.... Zucht het bordje was zelfs helemaal in het Nederlands).

We hebben nog even gezwommen in het frisse water van het zwembadje en zijn daarna lekker gaan eten aan het water. Eten was duurder dan hiervoor, maar alsnog niet duur. En vanuit onze ooghoeken zagen we dat er achterin het restaurant de Johan cruyffschaal werd uitgezonden. Dus daar mochten we nog even de rest van de wedstrijd kijken.

We gaan zo lekker naar bed en morgen het oude centrum doorlopen.

Liefs ons

• 28 Juli 2013 - 00:23

Jack:

Zo te lezen zijn jullie in het gedeelte van Macedonie beland waar de prijzen wat hoger zijn dan elders daar.Koopman let op uw zaak!!!!! Maar blijf genieten en laat ons alles weten .We smullen ervan.Hier was code rood uitgegeven,maar dat viel hier(epe)wel mee.Code rood in de Arena waar ons AZ verloor met 2-3 ondanks de 2-0 voorsprong.Nu dan heeft Sanne ook een goede dag 11 augustus in Alkmaar zijn wij aan de beurt Nu genoeg geplaagd ,veel plezier en tot het volgende epistel Hennie enJack

• 28 Juli 2013 - 08:59

Jochem En Sanne:

Dat zeik al tegen Jichem toen het 0-0 was. Als Ajax deze wedstrijd wint, mag Az de volgende winnen. Zo ben ik dan ook wel weer ;-)