Strand!!! - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Jochem Sanne - WaarBenJij.nu Strand!!! - Reisverslag uit Ohrid, Macedonië van Jochem Sanne - WaarBenJij.nu

Strand!!!

Blijf op de hoogte en volg Jochem

29 Juli 2013 | Macedonië, Ohrid

Vandaag was het dan eindelijk zover, we gingen naar het strand. We zijn een stuk uit Ohrid gegaan en hebben langs het meer een plekje gezocht. We kwamen bij een stukje waar we veel bedjes zagen, maar weinig mensen. Voor 60denar (€1) konden we onze auto "veilig" wegzetten.

Beneden bij het meer zagen we dat veel bedjes gereserveerd waren, gelukkig waren er nog 2 vooraan vrij dus die namen wij maar meteen in. Voor 200 hadden we 2 bedjes, 2 parasols en een krukje. €3,30 ofzo. Nou ja daar kan je in Zandvoort niet eens 1 parasol voor huren, perfect dus.

Het water was super helder, je kon echt meters diep zien. Een verademing dat het water niet zout was. Onder ons konden we kleine visjes zien zwemmen. De stenen (want geen zand) hadden een soort van mos op zich, dat was soms glad. Het water was fris, maar wel lekker. Op het stroompje koud water wat er af en toe doorheen kwam na.

We hebben wat gelegen, gezwommen, gelezen, gezonnen. Meer niet. Ja we zijn wat rood geworden, maar hopelijk trekt dat vannacht weg. Ben ook verbrand op mijn hoofd en zal morgen dus fijn een hoedje dragen...hopelijk valt dat ook mee.

Als lunch nam Jochem gebakken visjes. Dit bleken die kleine visjes uit met meer te zijn. En zowaar nog lekker ook.

's Avonds hebben we gegeten bij het restaurant dat op tripadvisor.com op nummer 1 staat. Dit was echt een tegenvaller. Om te beginnen was het heel erg duur. Voor 1 gerecht betaalde je net zoveel als een complete maaltijd voor 2 personen in andere restaurants waar we geweest zijn. Verder had Jochem de Ohrid forel genomen. Het bleek een zalmforel te zijn en sinds de keuringsdienst van waren weten wij dus dat die niet in het wild voorkomen. Bij navraag bleek dit dus ook niet uit het meer te komen. Een erg duur gerecht dus voor iets wat niet is wat je verwacht.

Morgen gaan we maar St. Naum met de boot :-)

Liefs ons!!

Ps Jack gefeliciteerd!!

• 30 Juli 2013 - 04:28

Hèhè eindelijk een relaxed dagje voor jullie! Lekker gezwommen en gebakken. Jammer dat het diner tegen viel. Maar snel vergeten dus, nee niet de dag want daar kun je van nagenieten. Hopelijk hebben jullie geen last vaan de roodheid. Ben benieuwd wat jullie morgen gaan doen.

• 30 Juli 2013 - 04:28

• 30 Juli 2013 - 06:17

Sorry voor al die reacties maar internet is super traag en ik ben erg ongeduldig.